Slide Left Slide Right

AKTUALNOŚCI

2012-08-09   Pryzmat na Olsztyńskiej Trzydniówce Teatralnej

 

10 sierpnia 20:00 Kamienica Naujacka ul. Dąbrowszczaków 3,  więcej na http://mok.olsztyn.pl/public_html/czytaj/6133

Spektakl: „open/close" (premiera odbyła się 24 marca w ramach Otwartej Sceny Tańca odc.1)
Tańczą i wykreowali: Anna Afeltowicz, Selena Popławska/Paulina Spiel , Monika Parafiniuk, Kamila Olszewska
Choreografia: Katarzyna Grabińska i tancerze
Muzyka: Rapheal Gualazzi, Thom Hanreich, Aix Em Klemm

trailer: http://www.facebook.com/photo.php?v=338865189523154
zdjęcia z premiery:http://www.facebook.com/media/set/?set=a.283235221752818.65856.183062091770132&type=3

Czasami widzimy dużo kolorów , czasami same szarości przeplatane strachem i lękiem. A co robimy gdy stoimy pod ścianą? Możemy próbować zamknąć oczy; uciec, przenieść się w świat fantazji i iluzyjności. Ale czy gdy przestajemy widzieć - to rzeczy znikają? Zapomnienie o nich choć na chwilę jest tak kuszące. Gdy mamy oczy szeroko otwarte widzimy wszystko, jesteśmy świadomi swoich lęków i niedoskonałości. Ale być może tylko wtedy możemy znaleźć wyjście ...!?

Recenzje: Elżbieta Mierzyńska
Spektakl grupy „Pryzmat" nie będzie nikomu obojętny. Prezentuje nie tylko posłuszne choreograficznym poleceniom ciało, lecz emisję emocji wpasowanej w miejsce gry. Od miejsca i związanego z nim spotkania, zależy interpretacja po obu stronach sceny. Tancerki potrafią wyślizgiwać się z rzędu spiętrzonych ław, niemalże wchodzić w ścianę czy wbiegać w publiczność jak w ogień. Za każdym razem inaczej, bo każde spotkanie jest przecież inne. Efekt precyzyjnego ogrywania przestrzeni zwiększa fakt, że każda tancerka jest tu solistką i swobodnie wchodzi w rolę, interpretując ją według własnych odpowiedzi na rygory choreografa. Jednocześnie solowe interpretacje wyraźnie prowadzą do zwartych symboli, pokazywanych zespołowo z wykorzystaniem warsztatu współczesnego tańca.
Spektakl oferuje dużo dramatu, niepokoju i pozornej spontaniczności, a w końcowym efekcie nikt nie może mieć złudzeń, że wszystko było pod kontrolą. Być może nawet widz...